Monday, December 9, 2013

Tanda dia

One day pada pertengahan tahun 2013, bila pegawai bank minta aku menandatangani satu dokumen untuk disahkan, mata aku memandang tepat pada tanda tangan sendiri lalu senyuman terukir. Tampak gila? Mungkin. Tahu kenapa? Kene flashback 6 tahun lepas.

*2007*

First time masuk pengawas. Mind set dari dulu memang da letak tak nak jadi pengawas, tp satu motivasi memecut dlm diri, harus, kene, wajib. Demi masa depan. Ya, aku da fikir masa depan since Form 3. Poyo? Persetankan. Jujur dari lubuk hati, aku tak tahu, tp mind set aku da fikir, pengawas ni sbhgn drpd latihan persediaan diri di masa akan datang. Well, aku da tanam nk jadi lawyer since form 2, kene tanam riak, takbur, bongkak keyakinan dlm diri kalau nk jadi lawyer. *orang cakap*. Aku buat je.

Set aside immaterial facts for a moment. *kata2 seorang law student acap kali dlm diskusi ilmiah. Memang poyo. Haha.* Yng aku nk cerita, seorang bidadari turun entah dari mana adalah one of the prefects. Bila 'roll-call', aku x fokus, aku lihat sekeliling. *bling*. Satu cahaya turun dari langit, fokus hanya pada dia. Hormon adrenalin dirembis. Itulah cinta. aw aww.. :P

Aku punya sayang dan cinta kt dia.. aku x pernah lokek mendoakan kejayaan dia dlm PMR. Aku doa aku punya ciput2 je.. sbb aku tahu aku x berapa pandai. :(

Aku pernah nk bercakap dgn dia masa satu meeting pengawas, sweet? Tak. Aku kene marah. Pasai aku dok hu ha hu ha satu habuk pun x berilmiah. Kat sini aku da affirm kan psychology research yg lelaki do something stupid infront of a girl yg dia suka. Blerghh. Well its true.

So, one day, x semena2, aku buat signature baru. Yg diakhiri dgn dua nama ni.. dia.. dan ayah aku. Anddd.. smpai sekarang aku pakai signature yg sama even the facts that aku da x jumpa dia bila masuk form 4, sbb dia dia pindah MRSM. Yg ni sweet, sbb da sebati even sometimes aku x ingat pun pasal dia. But! The signature always remind me of her. Until this year. 2013. She is part of my life and I am part of her life. She's my girlfriend merangkap future wife. *aminnnn* suara belakang tabir*

Back to 2013. Dia pernah ckp, dia crush kt aku masa 2011, masa hari keusahawanan sekolah,

Pernah dengar orang ckp mcm ni?

''that awesome moment when your crush's crush is you''? :)


No comments: